Voda

VÍTE ŽE?

Voda přirozeným způsobem omezuje apetit a napomáhá tělu při metabolické přeměně tuků. Studie ukázaly, že snížení přísunu vody způsobí zvýšení zásob tuků, zatímco zvýšení příjmu vody způsobí úbytek tukových zásob. Tady je vysvětlení: Ledviny nemohou řádně fungovat bez dostatku vody. Pokud ledviny nepracují při plné kapacitě, některé jejich funkce přechází na játra. Jednou z primárních funkcí jater je přeměňovat tuk na pro tělo využitelnou energii. Ale pokud játra přebírají část práce ledvin, nemohou pracovat na plné obrátky. Následkem toho je přeměňováno méně tuku a více zůstává uskladněno v těle a proces hubnutí se zastaví. Člověk s nadváhou potřebuje více vody než člověk štíhlý. Větší lidé mají větší metabolické nároky.

KOLIK VODY JE DOST?
Pro naše zdraví není nic důležitější než-li voda. Každá buňka těla je závislá na dostatečném zásobení vodou. Jedině tak může správně pracovat. Potřebné množství tekutin je minimálně 0,4 l na 10 kg hmotnosti a den, za předpokladu, že nemáte nadváhu. Příjem vody by měl být rovněž zvýšen pokud aktivně cvičíte, nebo pokud je teplé a suché počasí. Z naší více než 14-ti leté praxe jsme vypozorovali , že se situace ohledně pitného režimu u nás zlepšuje. Mnozí lidé mají zásobníky s vodou i na svých pracovištích. Nicméně stále se setkáváme s mnoha lidmi, kteří nutnost dodržování pitného režimu podceňují a musíme s nimi postupně, po skleničkách zvyšovat jejich příjem vody .

Jak je to s Vámi? Pijete u Vás v rodině dostatek VODY?

Brožura 07_2013